Kitchen Aid

DET är något jag vill ha, måste ju vara ett köks hjärta det :D, men kommer väl med största säkerhet inte köpa någon för än jag faktiskt har någonstans att ställa den. De här maskinerna är ju så jäkla snygga i sig själv att man såklart måste ha den framme, inte undanstoppad i något skåp, TITTA bara va vackra dom är <3... och då är detta bara EN av hela 29 färger ;).

Me want! Fast kanske inte nödvändigtvis röd, med 29 färger tar det väl några år för mig att bestämma mig för färgen... Bäst jag börjar fundera redan nu!

KitchenAid Artisan KSM150PSEER Röd

Bilden är lånad från http://bagarenochkocken.se

Så vart det måndag igen, men det här månda...

backgrounds_1291 (MMS)

Så vart det måndag igen, men det här måndagsångesten som verkar drabba många har inte infunnit sig hos mig ;-) , jag har det för bra på dagarna! Tankenötterna kommer på löpande band och jag tror ALDRIG jag lärt mig så mycket nyttigt på så kort tid... ever!

Första dagen - check! Ikväll ska vi se kap...

20120728_015404 (MMS)

Första dagen - check! Ikväll ska vi se kapten röd, vilket kommer bli asbra!

Packa packa!

Ikväll ska jag pyssla med min packning, måste ha med mig den på jobbet i morgon då jag åker direkt till Östersund efter att jag slutat jobba. Vi ska ha så roligt så :D, hoppas man får träffa fler bekanta ansikten när man för en gång skull är på yran, det har inte blivit lika frekvent på senare år som innan. Sista besöket på yran TROR jag va när Magnus Uggla spelade där sist, och det var på gymnasiet någon gång! Så den som är sugen på att säga hej är så välkommen att höra av sig!
Enligt planering är det än så länge jag, Erika, Gabriel, Lovisa, Elin och Lisa som ska sammanstråla under morgondagens eftermiddag/kväll. Ska bli så roligt att få träffa dem!
Min arbetskamrat Göran tycker att Östersund borde få en förvarning om våran kommande framfärd, men det tycker inte jag ;), they wont know what hit them!

"En droppe droppad i livets älv har ingen kraft till att flyta själv,
Det ställs krav på varenda droppe, hjälp till att hålla de andra oppe!" –Tage Danielsson

Yra i bollen

Laddar för fullt för storsjöyran som jag ska tillbringa med kompisar från olika håll. På fredag tar jag bussen in till staden, funderade ett tag på bil då det är så smidigt, men eftersom jag inte vet vilket skick jag kommer vara i på söndag så är det ju smart att ta bussen när det går så pass smidigt ändå. Kapten röd är ett stort måste på lördagen!

Stackars pippi, ingen hit att flyga in i f...

20120722_162122 (MMS)

Stackars pippi, ingen hit att flyga in i fönstret ju, speciellt inte när man är så liten! Flög dock iväg lite piggare efter en stunds vila, kändes bra!

I en annan del av döviken. Modelling och u...

20120715_040143 (MMS)

I en annan del av döviken. Modelling och uppsättning av tält. Med tanke på hur roligt vi hade på campingen så flög klockan iväg och ingen direkt tid fanns kvar att spendera vid öltältet, men det gjorde ingenting :D, de här tokstollarna skulle ju gå och bada, såklart man hängde med för att föreviga det på kort då! Ni kanske får se dem också någon gång xD. Kl 3 kom vi tillbaka till bilarna där vi gjorde en varm brasa tills att tälten fick slås upp kl 4. Ännu fler tok kort togs under den timmen och kl 5 fick jag sova! xD Efter en helkväll med det här gänget sov jag gott i alla fall!

Äntligen lite sol, då går vi ut och myser ...

2012-07-24_21_27 (MMS)

Äntligen lite sol, då går vi ut och myser en stund. Dock blev stunden kortvarig då jag är älskad av blodsugarna som sagt.

Yran here i come

Har inte varit på storsjöyran på något år, så det ska bli kul! Har precis köpt ett festivalpass tills i helgen, som gick lös på 1205 kr. Blivit dyr, men kapten röd kommer vara värd stålarna!

Ikväll är det Wallander på tv:n, faaaarligt! Jag blir alltid uppe så sent när de filmerna går på tv ;), och jag som redan är jättetrött!

En sak till, funderar på att dra ner på kaffedrickandet. Jag dricker inte kopiösa mängder som det är men jag känner att jag blir lite orolig i kroppen av kaffe, så funderar på att kolla vad skillnaden blir om jag inte dricker 2-4 koppar per dag som jag gör nu.

Varför jag hatar blodsugande skitkryp. Må...

2012-07-21_21_01 (MMS)

Varför jag hatar blodsugande skitkryp. Måste vara överkänslig mot allt som har med bitande kryp att göra, sväller upp, kliar sönder mig och har ont. Det positiva är att blir man biten på läppen sä är man ju i alla fall moderiktigt plastiksnygg på ENA sidan ;),

Dagens tips

Ska du kasta ut ett bananskal genom fönstret, se då till att rätt ruta är nere! Gör inte som jag och tryck på fel knapp så när du kastar iväg skalet kastar du det rakt i rutan på passagerarsidan. Och hur lyckades jag med detta då undrar ni? Är hon blind? Nej då, men jag håller ju ögonen på vägen, inte på knapparna i förardörren ;), då kan det bli så här! Och eftersom jag tog i ganska hårt också för att skalet skulle flyga långt som f*n så resulterade det bara i mer gegg på rutan...

Svartbygge så det skriker om det, detta bl...

20120718_122914 (MMS)

Svartbygge så det skriker om det, detta blir det rapport på!

Ännu en dag på jobbet B-)

20120718_113526 (MMS)

SMS-inlägg

20120715_035144 (MMS)

Måste vakna

Det måste ha varit en hård helg för mig, för nu har jag varit trött sen i söndas, på jobber går det ändå bra att köra på som vanligt, men när man kommit hem och ätit middag, ja då är ögonlocken tunga.
Ja vad gjorde jag då i helgen som är så trött undrar ni? Jag var på traktorrace i Döviken på lördagen, sen på kvällen så blev det lite festligheter som blev bestämt nästan i sista sekund. Tillbringade den mesta tiden med ett tokigt trevligt gäng på campingområdet innan man begav sig upp på området och öltält, där jag nästan inte hann vara någonting innan allt var slut xD. Inte gick Elin och la sig för det inte! Per, Einar och Jonas hade någon regel om att tältet inte fick slås upp före kl 4 på morgonen, så då drog dom och badade, med en skrattande Elin vid strandkanten, med kameran i högsta hugg! Kl 4 slogs tälten upp, som schemalagt, och kl 5 låg jag för att sova. Så galet rolig natt! denna kväll och crousingen i Hammarstrand är är hittills sommarens höjdpunkter.

Som vanligt så går det bra på jobbet också, ganska skönt att få variera att sitta inne på kontor med att åka ut och kika. Omväxling är min grej! Idag var det extra skönt att komma ut när det för en gångs skull är bra väder :).

Pizzabullar, favorit i repris

Ikväll har det varit bullverkstad, 32 st pizzabullar blev det. Perfekt mellanmål, eller till lunch, om man inte har någon matlåda så är det bara att rycka upp 2 stycken ur frysen :D. Dock en liten miss där, mammsen gillar inte ost, kom jag på när jag spritt osten över den sista degen...

I morgon blir det ankrace :D. Jag har en anklott och hade ju planerat att vinna de 25.000 kr som står på spel, så ni andra kan ju lägga ner förhoppningarna på era lotter redan nu ;).

Som en stoppad korv

Har det så bra på mitt sommarjobb på bygg- och miljökontoret. Tokigt hjälpsamma är dom allihopa och jag lär mig något nytt hela tiden. Det är väl verkligen ett sånt yrke där man aldrig blir fullärd. Så skönt med ett jobb som är så pass varierande. Man längtar lite till den dagen då det är färdigpluggat, samtidigt som man vill ta vara på pluggtiden också med tanke på hur rolig den är.
Sen vill jag ha ett permanent boende så jag kan handla massa fina möbler och pyssla på :D. Kikar på inspirationsbilder på internet och blir helt tokig xD. Studentrummet har inte riktigt potentialen och studentinkomsten sätter också stopp xD.

Den som har tålamod, har allt!